W momencie, kiedy w mediach
toczy się żywa dyskusja na temat nadmiernego obciążania dzieci pracą domową,
może warto zastanowić się, co my nauczyciele możemy zrobić. Problem prac
domowych jest powiązany z tym, jak wygląda edukacja w szkole i nie da się
rozwiązać bez głębszych zmian w podejściu do sposobu uczenia dzieci w szkołach,
ale póki co możemy choć pomyśleć, jak sprawić, by zadania domowe nie były żmudnym
obowiązkiem, ale przyjemnością czy wyzwaniem.
Chciałabym podzielić się kilkoma
pomysłami, szczególnie takimi, w których wykorzystujemy też TIK, czyli coś, co
króliczki lubią najbardziej.
1 Kahoot
2 Quizlet
3 Padlet
4 Khan Academy
5 Answer garden, word clouds,
6 pollev.com
Aplikacja Kahoot! znana jest
pewnie nauczycielom angielskiego, ale doskonale może być wykorzystana też przez
nauczycieli innych przedmiotów, ponieważ pytania można układać po polsku. Co
więcej można zlecić układanie quizu uczniom, np. jako zadanie domowe. Wystarczy
zarejestrować się w darmowej wersji programu, by mieć dostęp do gotowych quizów,
można takie gotowe quizy modyfikować, można udostępniać je innym, Od niedawna
Kahoot! ma wersję Challenge, czyli możliwość rozwiązywania quizów indywidualnie
przez uczniów. Potrzebna jest im do tego aplikacja na telefon Kahoot! app. Uczeń
posiadający zainstalowaną aplikację na telefonie, otrzymuje od nauczyciela link
lub PIN do gry, który generuje się wybierając przy gotowym quizie opcję
Challenge zamiast play, którą wykorzystuje się, kiedy uczniowie grają na
lekcji. Następną wybieraną opcją jest dostępność
quizu (do 14 dni). Uczniowie, którzy dostaną link czy kod albo dostęp poprzez
Google classroom, otrzymują wiadomość ”You have been challenged” (Zostałeś wyzwany).
Wystarczy teraz, by uczeń zaakceptował wyzwanie i może zagrać. Nauczyciel ma wgląd do wyników uczniów, o ile oczywiście
ma swój login. Wystarczy, że wejdzie na swój profil i dalej na swoje rezultaty
i na zadany przez siebie quiz. Może pobrać wyniki w dość szczegółowej postaci w
arkuszu Excel. Co więcej może również wybrać opcję „play again” z duszkiem, ta
opcja umożliwi uczniowi wykonanie zadania po raz drugi i zmierzenia się z samym
sobą.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz